wtorek, 20 listopada 2018

Sałatka gyros z kurczakiem

Witajcie!

W weekend myślałam, że szlag mnie trafi! Całą sobotę spędziłam przy garach i jak się okazało, zupełnie niepotrzebnie. 
Luby ma dziś urodziny, a że jego przyjaciel zadeklarował, że przyjdzie do nas w sobotę wieczorem, to stwierdziłam, że zrobię małe co nieco by panowie nie wlewali z siebie tylko płynów. Cały dzień buszowałam w kuchni, że na koniec dnia już mnie kręgosłup bolał. A tu co? Koledze się plany pozmieniały i ostatecznie się u nas nie pojawił. Kumpel może żałować, ale na szczęście mój wysiłek nie poszedł na marne, bo Luby potrafi zjeść za dwóch.
W związku niedoszłym przyjęciem urodzinowym przygotowałam sałatkę gyros z kurczakiem. Jadłam ją kilka razy, w różnych wykonaniach, ale postawiłam na najprostszą wesję, bez ogórka kiszonego, którą robi mama Lubego. Przemyciłam jedynie odrobinę sosu czosnkowego.

Składniki:
- filet z piersi kurczaka (miałam ponad 1 kg)
- dwie przyprawy gyros
- duża puszka kukurydzy
- cebula
- kapusta pekińska
- majonez
- ketchup
- dwa ząbki czosnku
- olej lub oliwa do smażenia

Przygotowanie:
1. Kurczaka umyć i pokroić na małe kawałki. 
2. Wymieszać z przyprawą.
3. Kurczaka podsmażyć na złoty kolor.
4. Usmażonego kurczaka przełożyć do miski i polać ketchupem.
5. Kukurydzę odcedzić. Cebulę pokroić w drobną kostkę. Oba składniki położyć na ketchup.
6. Następna warstwa to majonez lub tak jak w tym przypadku sos czosnkowy własnej roboty (3 łyżki majonezu, odrobina ketchupu i dwa ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę).
7. Kapustę pekinką posiekać i podzielić na dwie części. Pierwszą połowę wyłożyć na sos czosnkowy.
8. Pierwszą warstwę kapusty pekińskiej wysmarować majonezem.
9. Na wierzch ułożyć drugą część pekinki.  

* Nie jestem w stanie podać dokładnych proporcji, gdyż jest to przepis przekazany mi drogą szeptaną. Gdzieś, u kogoś jadłam, zasmakowało, szybko poprosiłam o przepis i wszystko robiłam na oko.

8 komentarzy:

  1. A ja już dawno jej nie jadłam;)) Trzeba nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo dawno jej nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to wszystko się wymiesza, musi być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma tego złego, to ulubiona sałatka mojego syna, a ja dawno nie robiłam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie tego było mi trzeba! szukałam fajnej sałatki z kurczakiem i ta bardzo przypadła mi do gustu :) dziękuję za pyszną inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robię bez kukurydzy, ale dodaję ogórki :-) Pyszna jest !

    OdpowiedzUsuń